Zakaj parno lokomotivo ali muzejski vagon zaupati nam:
  • več kot 150-letna tradicija,
  • ljubezen do parnih vozil, 
  • poseben odnos do zgodovine in kulture,
  • odgovorno in previdno ravnanje z muzejskimi predmeti,
  • želja po ponovnem osvajanju in obujanju starih znanj,
  • sami obvladujemo celotno vzdrževanje,
  • popravimo tudi tisto, česar drugi ne znajo,
  • imamo edinstvena, ročno izdelana orodja, ki jih na trgu ni mogoče najti.
Začetki delavnic SŽ – VIT segajo v obdobje parne vleke, ko so bile na naših tleh zgrajene delavnice takratne Južne železnice. 150-letna tradicija je konkurenčna prednost, na katero smo ponosni, še posebej ko gre za vzdrževanje starejših vozil, tudi muzejskih. 

Ta vozila so zaradi svoje starosti pri nas deležna še posebne pozornosti, saj je z muzejskimi predmeti potrebno ravnati previdno in odgovorno. Mojstri, ki v naših delavnicah skrbijo za vzdrževanje parnih lokomotiv in muzejskih vagonov, so svojo kariero posvetili prav tej vrsti vozil, zato so polni znanja, izkušenj in motivacije, kar se odraža v inovativnem pristopu pri vzdrževanju. Starejša vozila so namreč sestavljena iz delov, ki jih na trgu praktično ni mogoče več dobiti, zato so pri njihovem vzdrževanju še posebej pomembni iznajdljivost, tehnična kreativnost in poznavanje specifičnih lastnosti. SŽ – VIT to premore, zato lahko svojim kupcem nudi celovite storitve vzdrževanja parnih lokomotiv in muzejskih potniških vagonov.

Parne lokomotive še vedno v funkciji
Na parnih lokomotivah, ki so še namenjene prevozu navdušencev nad muzejskimi vlaki, izvajamo vse vrste popravil. Usposobljeni smo za revizijska popravila, kakovostno pa opravimo tudi: 
  • prelivanje ležajev iz bele kovine, 
  • popravila kotlov, 
  • celovite preglede kotlov vsakih 30 let (pregled strukture materiala glede staranja in napok),
  • menjavo cevi v kotlih, 
  • pranje kotla, 
  • popravila zavor,
  • popravila parnih kompresorjev, 
  • popravila parnih generatorjev, 
  • izdelavo in popravila parnih ventilov, 
  • obnovo kolesnih dvojic z menjavo kolesnih obročev (bandažev),
  • nastavitve in izmere parnih lokomotiv,
  • urejanje dokumentacije,
  • predelave in dodelave parnih lokomotiv,
  • kontrola, nastavitev in popravilo varnostnih ventilov, manometrov, brzinomerjev,
  • kontrola in popravilo olva ventilov,
  • tehtanje parnih lokomotiv,
  • struženje koles parnih lokomotiv brez izvezave.
Ohranjamo vrednost muzejskih vagonov
S poglobljenim pristopom in celovito obravnavo ter upoštevanjem vseh želja lastnika poskrbimo, da muzejski vagoni še naprej lahko opravljajo svoje delo.

V okviru rednega vzdrževanja na vagonih opravimo različna dela tako na zunanjosti kot na notranjosti ter poskrbimo za normalno obratovanje vagona:
  • revizija podstavnih vozičkov,
  • revizija kolesnih dvojic z ležaji,
  • revizija vlečne in odbojne naprave, 
  • revizija parne kurjave, 
  • revizija in obnova električne napeljave,
  • obnova zračnih vodov, 
  • preizkus alternatorja,
  • test kapacitet baterij,
  • ureditev WC-sistema in vodovoda,
  • preverjanje in obnova razsvetljave in ozvočenja,
  • tehtanje vagona in ureditev višin,
  • namestitev vseh potrebnih oznak in opozoril.
Poleg rednega vzdrževanja muzejskih potniških vagonov na željo naročnika opravimo tudi: 
  • obnovo koša vagona (leseni koš vagona se obnovi in utrdi z jeklenimi profili, obnova in barvanje koša, oken, vrat, stopnic in posameznih elementov), 
  • obnovo notranjosti vagona (obnova ali izdelava notranje opreme). 
Parne lokomotive vzdržujemo v Centru Ljubljana, muzejske potniške vagone pa v Centru Ptuj.

Oglejte si naše reference:

Želite informacije o naši ponudbi? Stopite v stik z nami.