Naše vsakodnevno delovanje zahteva nenehno izpopolnjevanje tako na področju znanj kot same mehanizacije in opreme, zato smo razvili številne storitve, ki jih za vas lahko opravimo kakovostno, v skladu s standardi in visoko profesionalno.

Mednje sodijo:

  • varjenje po metodi MAG/MIG/TIG,
  • popravilo in vzdrževanje večjih dizelskih motorjev,
  • popravilo in vzdrževanje večjih elektromotorjev,
  • neporušne preiskave materialov,
  • barvanje in lakiranje objektov večjih gabaritov in
  • kontrola opreme pod tlakom.

 

Varjenje

Naši certificirani varilci obvladajo postopke varjenja: 111, 131 (MIG), 135 (MAG), 141 (TIG) in 311 ter metalizacijo po hladni in topli metodi. V vseh delavnicah imamo zaposlene, certificirane po EN 15085-2, klasa CL1/CL2 za izvajanje varjenja železniških vozil in njihovih delov in po EN ISO 3834-2/3, ki potrjuje kakovost varjenja pri nas.

Eutalloy® SuperJet – postopek z uporabo plamena na področju spajanja in nanašanja kovinskih legur v prahu z zataljevanjem, ki ga uporabljamo v SŽ – VIT za popravilo razpok ohišij menjalnikov, kompresorjev, reduktorjev iz sive in jeklene litine, popravilo razpok izpušnih kolektorjev, vodnih kolektorjev in ohišij črpalk.

 

Neporušne preiskave materialov (NDT)

Na področju uporabe različnih metod za odkrivanje napak v materialu imamo v SŽ – VIT dolgoletne izkušnje. Neprestano jih nadgrajujemo s pridobivanjem novega znanja in z razvijanjem strokovnih kadrov. Smo nosilci mednarodnih certifikatov DIN 27201-7 in EN ISO 9712 za izvajanje neporušnih preiskav.

Neporušne preiskave so posebej pomembne v povezavi z metodami mehanike loma. Obstaja vrsta metod, s katerimi lahko preiščemo material, ne da bi ga porušili.

Omogočamo:

  • vizualno kontrolo (VT),
  • penetrantsko kontrolo (PT),
  • ultrazvočno kontrolo (UT),
  • magnetno kontrolo (MT),
  • merjenje debelin z ultrazvokom (UTT).

 

Barvanje in lakiranje objektov večjih gabaritov

Center Dobova se lahko pohvali z lakirnico z dvojno lakirno-sušilno komoro dimenzij 5,5 × 5,89 × 43 metrov, ki jo je po dolžini možno pregraditi z rolo vrati. V njej lahko uporabljamo tako lake na vodni osnovi kot alkide, pri manjših porabah na enoto časa pa tudi barve na nitro osnovi. Najvišja temperatura sušenja je 80º C, običajna pa je 50º C.

Lakirno komoro prvenstveno uporabljamo za barvanje in lakiranje tovornih vagonov in drugih železniških vozil ter komponent. Zaradi možnosti barvanja in lakiranja večjih gabaritov pa smo v njej med drugim že barvali večje jeklene konstrukcije, večje kmetijske stroje in podobno.

 

Popravilo in vzdrževanje večjih dizelskih motorjev

Celovito vzdrževanje večjih dizelskih motorjev – dvotaktnih, štiritaktnih, s turbokompresorjem ali brez, je osrednja dejavnost našega centra v Mariboru. Izkušnje in znanja nadgrajujemo ob servisiranju dizelskih motorjev proizvajalcev, kot so General Motors, SACM, Jenbacher Werke, Fiat in Isotta Fraschini.

Obvladujemo tudi remotorizacijo, kar pomeni, da določene stare in dotrajane dizelske motorje zamenjamo z novimi. Izkušnje imamo z vgradnjami motorjev Caterpillar C18, 3412, 3508, Isotta Fraschini, tip V1708 T2F, MTU, VOLVO PENTA TAD 1642VE-C.

 

Servis in vzdrževanje večjih elektromotorjev

Usposobljeni in opremljeni smo tudi za servisiranje električnih strojev večjih moči, tako enosmernih kot izmeničnih strojev.

Servis sestavljajo sledeče ključne faze:

  • razstavitev in sestavitev,
  • obdelava kolektorja,
  • varjenje koncev navitij v kolektor,
  • reimpregnacija s potapljanjem,
  • popravila statorjev (tudi po večjih strojelomih).

Skupaj s kooperantom izvedemo tudi previtje enosmernih in izmeničnih motorjev (vključno z vakumsko impregnacijo).

 

Kontrola opreme pod tlakom

SŽ – VIT je kontrolni organ za opremo pod tlakom, akreditiran pri Slovenski akreditaciji (SA), ki je usposobljen za kontrolo:

  • tlačnih posod za komprimiran zrak (uvodna, periodična, izredna kontrola),
  • tlačnih posod na železniških vozilih v skladu s standardoma EN ISO 286-3 in 286-4,
  • varovalne opreme – varnostni ventili (kontrola nastavitve in funkcionalnosti),
  • premičnih cistern za prevoz nevarnega blaga po železnici v skladu z RID – vagoni cisterne (periodična kontrola med uporabo, izredna kontrola, vmesna kontrola).

Kontrolni organ deluje na lokacijah

Center Ljubljana

Zaloška cesta 217
1000 Ljubljana

Delovni čas: pon-pet, 7.00–15.00

Center Maribor

Kurilniška ulica 8
2000 Maribor

Delovni čas: pon-pet, 7.00–15.00

Center Ptuj

Osojnikova cesta 6
2250 Ptuj

Delovni čas: pon-pet, 7.00–15.00

Center Dobova

Ul.15. aprila 23
8257 Dobova

Delovni čas: pon-pet, 7.00–15.00

Povpraševanje

(Obvezno)